lördag 8 november 2008

När man pratar om trollen...

Har inte skrivit på ett par dagar, har haft fullt upp och därför ej hunnit eller orkat. Det är helt sjukt vilken hysteri det är på jobbet, alla springer runt som skållade troll och stämningen är allmänt låg, stressad och irriterad. Det är trist, bara för att det är mycket varor så här inför julen. Det är ju mest skönhet och hem som har mycket. Skönhet har ju alla sina jävla present förpackningar med div. prylar i. Dom förpackningarna ser vi överallt även bakom kulisserna i gångarna, dom tar upp alla ytor med dom där. Det kommer pallar med present förpackningar.

Men trots det så tycker man ju att humöret kan vara lite bättre där borta. Jag håller med Britt att, hon hade varit ledig ons-tor och när hon kom igår så kände hon stämningen direkt. Hon sa det att Ullis (våran personal-chef) vågar man ju knappt haffa för att prata med. I samma stund när vi står och pratar så kommer såklart våran pers-chef. När man pratar om trollen så kommer dom.

Dock kan jag tänka mig varför stämningen är som det va. Vi har som jag skrivit tidigare en jäkligt jobbig kommunikatör. Hon är boven i dramat, har jag fått berättat för mig när jag suttit i lunchrummet. Hon ändrar om hela tiden, hon säger en sak sen när det är gjort så så ska det göras om. Så kan hon hålla på. Förstå då när du har fyllt en hel "bokhylla" med alla dessa present förpacknngar och sen ska hyllorna ändras både flyttas upp ett steg eller ner ett steg sen ska paketen stå på andra sätt osv. Man kan inte annat än bli galen på henne.

Näe, slut snackat om jobbet!

Grått och trist är det ute idag och jag får dricka kaffe med havremjölk då min mjölk är slut. Det är inte riktigt samma sak med havremjölk som med vanlig, det rä nästan som att hälla i lite vatten i kaffet och några få droppar mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar