lördag 15 november 2008

Mobiltelefoner.

Har tänkt en del på just mobiltelefoner. Evelina har nämligen börjat tjata om att hon vill ha en. Det är flera i hennes klass som redan har. Men vad ska dess små 8 åringar ha en mobil till? Dom är knappt ute själva och är dom det så är dom ju oftast inte längre bort än man kan se dom på gården.

Jag skaffade/fick min första mobil när jag va i tonåren ungefär. En stor tegelsten va det. Innan den hade jag haft en genomskinlig mini call och innan den genomskinliga så hade jag en neon rosa. Det gör mig så rädd att se hur allt bara rasar neråt i åldrarna.

Jag menar när Evelina skulle börja i 6-års fick vi ett brev från comviq/tele2 där det stog "någon börjar bli stor" och så låg det ett kontantkort starpaket i. Hallå!! Hon är bara 6 år, bara för att man börjar skolan är man inte så stor att man behöver en mobil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar