måndag 24 november 2008

Snöstorm!

Oj, oj, vilket snö oväder vi har fått.
Jag är redan trött på snön och vintern, kan det bero på att man inte har rätt kläder för detta väder? Jag har sagt i alla år sen jag fick barn att nästa år ska jag minsann köpa riktiga rejäla vinter kängor som jag kan ha när jag ska ut i snön med barnen och även ett par termobyxor. Har det hänt ännu? Nej, 8 år senare sitter jag här fortfarande och säger samma sak! Jag måste fan ta mig i kragen och och göra något åt saken nu.
Vi pratade lite smått om att ta familjen och åka iväg på en liten skidsemester till sportlovet nästa år. Då om någonsin måste jag ha rejäla vinter kläder! Vi får se hur det slutar!

Vi åkte iaf och tittade på Madagaskar 2 igår. Blev riktigt imponerad över att Timi kunde sitta still och se hela filmen, visst lite smått rastlös blev han i slutet men det gick över ganska fort. Han skrattade och tyckte att filmen va bra! Så det blev en lyckad bio med familjen.

Ja, då börjar jag vakna mer och mer till liv efter morgonkaffet. Börjar bli människa igen!

Jag känner mig som en finnig snorunge som precis kommit i puberteten. Jag blir så jäkla less på dessa finnar som bosätter sig i mitt ansikte hela tiden, när en går kommer två nya. Vad fan ska man göra? Känns som om jag har testat ALLT! Inget funkar! Ska man gå till läkaren? Vad hjälper det? Evelina har tydligen pratat om mina finnar på skolan eftersom en kompis till henne hade sagt att hon tycker att jag är snygg och att jag passar i finnar! Har ni hört? Vem fan passar i finnar? Jag tydligen, enligt en 8 årig tjej! Tack för den! Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar