söndag 23 november 2008

En piga, tack!

God morgon!

Igår blev det tyvärr ingen bio, den blir idag istället. Tony vill ju också följa med och Eve va inte så trevlig strax innan vi skulle gå så då sa jag att vi skiter i det. Jag sa till dom innan vi bestämde oss för att gå på bio att jag inte ville ha något, tjat och gnat om att dom inte får ditt och datt. Tre minuter innan vi skulle gå började Eve gnälla om ditten och datten, gapade och skrek.

Vi åkte och köpte ett par nya termobyxor till Eve efter att Tony slutat jobbet. Sen va vi bara hemma och tog det lugnt. Idag behöver inte Tony åka ut och jobba heller så vi kan mysa hela familjen hela dagen idag med bio och popcorn. Skulle behöva både städa och tvätta, men jag känner ingen ork eller lust till det ännu. Det lär komma så snart jag satt på maskinen som jag faktiskt redan har laddat med tvätt. Väntar bara på att klockan ska bli lite mer så jag inte stör grannarna allt för mycket. :-)

Jag har fan inte så mycket att berätta, vårat liv är inte så himla händelserikt tyvärr. Då man inte hinner göra så mycket när man väl är ledig. Det är ju inte så ofta som man kommer ut på galej heller. Utan man kommer som mest ut med hund och barn på lek och promenad.

Men det finns kanske någon som vill veta hur livet faktiskt är som förälder med alla måsten. Man hinner inte så mycket egentligen om man vill ha ett städat fint hem, rena kläder och mat i magen. Det ena avlöser det andra. Man hinner knapt plocka undan efter frukosten innan det är dax att börja med lunchen och sen där i mellan ska man hinna tvätta, hänga tvätten ev dammsuga lite. Vill man ha det extra fint och rent så svabbar man också. Sen är det dag att förbereda middagen och där imellan ska Burre ut en sväng också barnen vill att man kommer och handlar i deras affär eller hämtar post på deras postkontor osv. Det är inte lätt alla gånger, visst man måste kanske inte städa varje varje dag men med en hund som hårar mer än någon annan så bör man dammsuga varje dag minst! Dessutom så jobbar jag varannan helg också och då hinner/orkar man inte städa så mycket. Så man passar på dom dagarna som man är ledig.

Inte undra på att man får ångest!

1 kommentar:

  1. hej gumman, jag ringer dig! Har haft fullt upp att jag inte hunnat tagit samtalet.. Men hoppas du måpr bra iaf, o JAG förstår dig 100%. Ska vi resa du o jag ngnstans ngn gång haha. Kram kram!/rosie

    SvaraRadera