torsdag 18 december 2008

Blir så less på alla dessa planeringsdagar som dagis har!

Det känns dom om dagis har planeringsdagar hela tiden. Varje månad? Idag är det stängt pga just planeringsdag och i morgon stänger dom 16:15 pga planeringsshit. Varför dessa ständiga planeringar. Kan dom inte planera in dom under jullovet när det är stängt istället. Varför måste dom ha ledigt hela jullovet? En eller två dagar mindre skadar inte.

Det roliga är att den här dagen idag inte stog med på pappret där alla inplanerade dagar står. Timi va ledig i tisdags så när vi kom till dagis i onsdags så stog det en lapp på dörren att det skulle vara stängt idag. Kul. Verkligen.

Stress, stress med att få ihop denna dag. Som slutar med att Timi får följa med Tony på jobbet. Som tur va så börjar inte jag förrän kl 12. Så Timi slapp gå upp kl 6 för att hinna med Tony till jobbet. Så Tony kommer hem på lunchen kl 11 och hämtar Timi och kör mig till jobbet. Morgon dagen blir lite svårare att få ihop då Tony ska på julbord på mässan och representera jobbet, jag slutar kl 18 och dagis stänger 16:15. Vad göra? Mamma jobbar till kl 16 och får inte flexa.

Vad gör man då? Jag har svårt att vara ledig och sluta tidigare nu några dagar innan jul, framför allt en fredag då det blir mer och mer att göra dessa dagar innan jul. Svårt! Det är det här som är lite nackdelarna med att inte ha så många runt omkring som kan ställa upp. Suck!

Springer och hämtar mer kaffe!

Näe, nu har jag inte tid att sitta här och sitta mer! Måste göra mig iordning, få i mig lite frukost och bli klar till Tony kommer så jag hinner till jobbet i tid.

1 kommentar:

  1. hej gumman, jag tror nog att Lördag funkar. Ska kolla lite mera .. har INGA pengar på mobilen men jag hör av mig iaf. På lördag iaf så åker mamma upp till syrran på kvällen hon ska ju fira julen där, så jag måste hinna handla ALLA klappar till dom innan dess. Men jag ska se, du kan inte ngn annan dag? Annars så kanske vi kan ta det på em framåt kvällen?=)
    På lördag em/kväll alltså?
    PussPuss!!

    SvaraRadera