tisdag 30 december 2008

Snart nytt år.

Idag är jag äntligen ledig igen. Dagen kommer att bestå mesta dels av städ och tvätt. Det ser bedrövligt ut här hemma. Jag och Eve har sorterat upp tvätten och lagt in den på respektive plats, parat ihop strumpor och så har jag dammsugit upp allt barr som granen har gett ifrån sig.

Ska börja hänga lite tvätt snart så fort maskinen är klar och slänga in en maskin till. Va fort man kan komma efter med tvätten och städet, men vilken tid det tar att komma ifatt. Det är helt galet.

Jag måste bara få berätta om en kund som kom in i helgen. Hon ville ha rabatt på en blus pga att den luktade svett när hon skulle dra den över huvudet. Vi frågade om det inte fanns en till och då sa hon att den också luktade. Hon hade möjligen inte tänkt på att det kanske va hon som luktade då? Hallå! Det är väl klart att vi inte kan ge rabatt på kläder för att kunden påstår att det luktar svett när dom ska dra den över huvudet.
Man stöter på så många roliga människor när man jobbar i butik.

Näe, nu ska jag fortsätta med mitt!

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar