söndag 7 december 2008

Knulla ihop den så..

Jag busade med Burre förut med en gammal strumpa som han fick av Tony pga att det va hål i den. Han hade den i munnen och jag skulle ta den men han röck och röck så jag knöt den runt över käken varpå han börjar dra med tassen för att få bort den. Lite kul tyckte jag. Sen kom Timi och skulle ta över min lek såklart och säger, -Mamma va du tvungen att knulla ihop den så?
Jag tappa hakan och frågade Tony om han verkligen sa det jag trodde han sa. Tony hörde samma som jag! Så jag frågade Timi va han sa? -Va du vungen att knögla ihop den så, sa han då! Phu.
Även barn kan säga fel ibland eller så va det kanske bara så att både jag och Tony har knäck i öronen.

Har strykt och fått upp julgardinerna i köket nu, så det känns lite juligare där inne nu. Skulle vilja ha nya gardiner till v-rummet, barnens & vårat sovrum. Får se om jag kan hitta några fina om jag kommer iväg till Ikea eller stan någon dag.

Tony är iväg och tvättar av bilen lite eftersom det inte blev något besök till Järna för våran del idag då Sivan hade gått och blivit dunder sjuk under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar