lördag 20 december 2008

Ska du inte plocka upp efter hunden?

Jag blir så trött! Va ju nyligen ute med Buster.
Han är sån hund som har svårt för att göra sitt stora behov väldigt synligt, han gör det gärna i buskar eller högt gräs osv. Vilket han även gjorde nu, han kröp in i buskarna och satte och gjorde sitt en bit upp i en liten liten "skogs dunga" kan man säga, en tjej som va ute och gick med stavar knallar förbi, vänder sig om och säger:

-Ska du inte plocka upp efter hunden?

Jag blir paff och säger:

-Näe, inte i buskarna, där är det väl ingen som går?
-Kanske, säger hon.
-Det är skillnad på om han skulle skita på gångvägen, men inte fan kryper jag in i buskarna och plockar. säger jag.

Då vände hon sig om och fortsatte att gå.

Blir så less på alla dessa viktig pettrar som måste yttra sig om minsta lilla. Om en hund som skiter i buskar. Seriöst, jag skulle nog fan vara den enda som kröp in i buskarna efter min hund och plockade upp skiten.
Är det någon som vet vad gödsel består av?
Lite skit här och där i buskarna skadar nog inte naturen, snarare tvärt om.

Tack din besserwisser, du förstörde min morgon promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar