söndag 7 december 2008

Panikångest...

Igår kväll hade jag en jobbig "känning" panik ånges. Mina attacker brukar alltid komma på nätterna men jag kan dock ha "känningar" på kvällen men inte så här mycket. Det läskiga är att symtomen är detsamma som en hjärtattack. Tänk om jag sitter här hemma och tror att det är känning av en panik ångest attack men istället får en hjärtattack.
Jaja, men iaf. Tony va ju hemma och fanns vid min sida, det är allt han egentligen kan göra. Försökte lugna ner mig själv men det va inte lätt, det känns som om jag inte kan kontrollera dessa attacker lika bra längre som innan. Dom kraftiga som kommer på nätterna som jag vaknar utav är också svårare att hantera nu. Jag har svårare att somna om efter utan att dom kommer igen och igen och igen. Vågar knappt somna om efter.
Som tur är så kommer dom inte lika ofta längre men när dom väl kommer så är dom starkare och kraftigare.

Vad kan man göra för att slippa det? Bröt ihop igår, orkar inte ha det så länge till.

Nog om detta!

Ska snart göra mig iordning, vi ska åka ut till Järna och fika lite hos barnens farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar