söndag 21 december 2008

Stressad?

Tror att jag börjar känna mig en aning stressad över allt som egentligen borde hinnas med idag. Jag har inte gjort någon nytta än förutom, dammat av bokhyllan lite och slängt in en maskin tvätt. That's it! Allt detta har jag gjort på hela j*kla dagen. Det som vanligen brukar ta nån minut knappt. Min ork är som bort blåst, har ingen lust.

Vill bara slappa och dricka kaffe. Kan man få göra det ibland utan att man ska behöva känna stress? Nej! Jag kan inte tillåta mig själv att göra det tydligen, hur mycket jag än försöker. För när jag tänker efter så inser jag att jag inte kommer hinna göra det som jag bör göra idag nån annan dag.

Jobbar hela mån & tis och på onsdag är det ju julafton och då ska allt vara klart. Köttbullarna ska vara rullade, hemmet ska vara skinande rent, skinkan ska vara griljerad, maten ska stå på bordet och klapparna ska vara inslagna, julgranen ska vara pyntad.
För att kunna pynta en gran måste man först ha inhandlat en och det är tänkt att vi ska göra det idag. Hur ska vi hinna med det när inte ens hemmet är städat och platsen för granen är förberedd? Dessutom behöver man ha orken till allt detta och den finns inte. Kan man köpa det nån stans? Isf är jag intresserad.

Vi byggde ihop pepparkakshuset igår kväll och barnen pyntade det lite med godis och kristyr.
Jag kokar knäck nu förresten. :-) Snart färdigt faktiskt.

Måste gå och fixa klart knäcken, fixa iordning mig själv och se till att Eve kommer iväg på kalaset som hon ska till kl 14.

1 kommentar:

  1. Ta det med ro,vem har bestämt att alla mammor på detta klot ska behöva gå in i väggen på julen.Kram från en som vet hur du har det..

    SvaraRadera