fredag 19 december 2008

Fredag igen...

Gnuggar ögonen, är redan trött. Dagen har varit fullbokad med jobb, hämtning, handling, städning, tvättning osv osv. Ja, listan kan göras lång.

Va tvungen att sluta tidigare idag pga att dagis skulle stänga 16:15 och Tony kunde inte hämta eftersom han skulle på julbord och representera firman typ. Mamma jobbade till 16 så jag pratade med Ulrika och det löste sig som vanligt, så jag slutade kl 15.

Skyndade mig till dagis och hämtade Timi, tog bussen till Eve's skola och hem lämnade in barnen och tog ut Burre på en liten prommis och sen hem med honom och insåg att jag och barnen va för hungriga för att orka laga middag så vi beställde pizza och kebab tallrik.

Har även hunnit med att dammsuga, svabba, tvätta och hänga tvätt. Tänkte ge mig på att vika lite tvätt också och få in den på sin rätta plats.

Är det nån mer än jag som inte kan förstå att det är julafton redan på onsdag?
Jag har inte en enda liten gnutta julstämmning. Misstänker att jag inte är ensam om att känna så här. Idag va det därimot lite mer drag på jobbet! Nu börjar nog många köpa sina sista klappar. Stressa, stressa, stressa. Inte bra!

Dock ska vi ge oss ut i julstressen i morgon. Har sett att min kära handdammsugare som jag så länge trånat efter är riktigt prispressad nu, under 1000-lappen. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar