fredag 26 december 2008

Då va det över!

Ojoj, vilka dagar det har varit.

Julen va iaf jätte mysig och vi hade hur trevligt som helst. Barnen blev jätte glada över alla sina klappar. Lika så jag och även Tony.

I går åkte vi över till min bror Stefan hans sambo Rebecca och deras dotter Mirabelle, åt lite julmat och bytte lite klappar. Jätte trevligt och mysigt, det är ju inte allt för ofta som vi ses tyvärr!

Idag jobbade jag ju och sen efter det gick jag direkt hem till mamma och så kom Tony och barnen dit också. Min andra bror Lars och hans sambo Sheila och deras lilla son Hugo kom dit för att äta lite middag och byta klappar.

Det är lite kul det här med julen, det är tänkt att man ska mysa och ta det lugnt med sin familj. Men all tid går åt till att fara runt och byta klappar nästan. Ingen vila dom få dagarna som man faktiskt är ledig. Jag som dessutom jobbar helgen. Så det blir ingen vila efter all julstress för min del tyvärr.

Jag sa att vi får alla bestämma EN dag som vi ses innan eller efter jul och har en liten Julafton som vi kan byta klappar och äta lite gott och umgås på. Det ska sen vara samma dag varje år. Så man slipper det här hattande hit och dit hela tiden. Man stressar ju sönder sig istället för att njuta och bara umgås med familjen. Framför allt nu när alla bröderna också fått barn och börjar inse att det inte funkar att hatta fram och tillbaka.

God Fortsättning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar