torsdag 11 december 2008

Here we go again.

Blir så less på dessa panik ångest attackerna som kommer i tid och otid på natten. Jag va ju som sagt uppe tidigt, tidigt igår redan kl 4. Jobbade till 19:10 sen kom Tony och hämtade mig. Åt lite titta på tv och sen började ögonen gå igen.

Jag hann inte mer än somna så kom den. Attacken som gjorde så att jag skakade i hela kroppen, kände mig förlamad, hyperventilerade men orkade knappt öppna ögonen och munnen gick knappt att öppna för att jag va så torr i munnen. Jag kan inte kontrollera denna ångest längre.
Mitt hjärta slår som om det ä på väg att hoppa ur kroppen. Varje gång jag försökte somna om så kom den igen, det va precis som om jag inte skulle få sova. Kämpade, andades lugnt för att försöka återta kontrollen, men det gick inte.

Gick upp och gick en runda i lägenheten, hämtade lite vatten, bäddade om barnen osv. Men jag fick helt enkelt inte sova. Gick och la mig på soffan, öppnade fönstret och försökte slappna av, efter ett tag gick det, jag fick sova. Men dom kom och gick attackerna haöva natten men inte så starka. Jag blir så trött dagen efter då det går åt så mycket energi för att försöka överta kontrollen över min egen kropp.

Jag tycker att jag tar det lugnt och inte stressar. Men tydligen inte?! Så vad ska jag göra för att slippa denna ångest som håller på att ta över mitt liv.

2 kommentarer:

  1. Stackare..

    Hittade en bra länk du kan kika på: http://www.sps.nu/panikangest/

    Kramar /Suzanne

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, har redan läst runt på massa olika sidor även den. :-)

    SvaraRadera