lördag 14 februari 2009

Dåliga & Bra vanor?

Jag har kommit fram att jag mest har så kallade dåliga vanor!
Dom 3 vanligaste dåliga vanorna jag har är nog att jag,

  • Dricker litervis med kaffe
  • Biter på naglarna
  • Tränar aldrig
Bra vanor, vad är bra vanor? Har jag några sådana?

Kaffe har jag också slutat med några gånger men trillat dit igen. Sist häll jag upp i ca 7 mån. Dom första dagarna när man slutar är fruktansvärda. Huvudvärken är hemsk. Näe, stå ut med den orkar jag inte igen. Jag trivs med mitt kaffe!

Bita på naglarna är något jag har försökt sluta med så många gånger, men har alltid trillat dit igen efter några månader. Dom senaste gångerna har jag t o m slutat omedvetet. Det är bra! Men lika omedvetet har jag trillat dit igen, det är inte bra. Har hållt på och gjort förlängningar men orka kasta ut massa pengar på det, gå och "fylla i" efter ett par veckor. Nej, sånt har jag inte tid med.

Träning är något jag aldrig varit riktigt förtjust i. Inte ens i skolan, va aldrig med på gympan. Senast jag tränade och hade ett träningskort va typ 2006 och då tränade jag ganska regelbundet fram till sommaren sen gick det utför. Jag köpte ett årskort jan -06 och tränade regelbundet dom första månaderna! Men som sagt sen gick det utför. Bortkastade pengar. Det sägs att man mår bättre av att träna, men jag vette fan. Jag tycker det är "roligare" och trevligare att gå ut och gå långa promenader istället. Det kan nog vara en god vana?

Ja, det va lite om mina dåliga vanor det! Ska hämta en kopp kaffe till och sen ska jag hänga tvätt. Som i sig kanske kan vara en god vana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar