tisdag 10 februari 2009

Mensvärk och annat...

God morgon folket!

Kunde som vanligt inte somna om efter att Tony gått till jobbet. Hade sån j-vla mensvärk. Hatar denna ständiga värk som man måste stå ut med varje månad. Varför ska det vara så? Sen finns det vissa tjejer/kvinnor som inte vet vad mensvärk är för att dom aldrig haft det. Tror inte att dom förstår hur lyckligt lottade dom är.

Evelina får vara hemma idag, hon har fortfarande ont i huvudet! Tror faktiskt att det kan bero på synen. Jag fick glasögon när jag va ca 7-8 år som jag bara skulle ha när jag läste eller tittade på tv. Dock använde jag dom typ aldrig, men om jag hade gjort det så kanske jag hade sluppit "extra" ögon idag som jag fortfarnde tyvärr aldrig använder pga att dom spänner och klämmer både här och där så jag får galen huvudvärk som förvinner så fort jag tagit av mig dom.

Vet inte hur många gånger jag varit och fixat dom för att dom klämmer och spänner, men då klämmer dom någon annanstans istället. Så numera känns det som att dom helst vill bomma igen butiken när jag närmar mig. Så jag låter dom va! Känner mig som en trotsig gammal tant som aldrig blir nöjd.

Och appropå gammal tant! Måtte jag (bara där låter jag som en gammal kärring!) aldrig, aldrig, aldrig blir som många tanter är idag som kommer in till jobbet och gnäller om minsta lilla krämpa dom lider av. Lite "tyck synd om mig" beteende! Usch! Vet inte hur många som kommer in och berättar att dom legat på sjukhus nyligen osv. Jag har också legat på sjukhus men inte fan går jag runt och berättar för alla jag möter ute att jag gjort det för att folk ska tycka synd om mig. Nej, jag blir bara irriterad på all denna klagan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar