onsdag 11 februari 2009

Yr i huvudet

Började känna mig en aning konstig igår eftermiddag. Yr i huvudet och lite smått illa mående och allmänt konstig. Det höll i sig hela kvällen och när Tony kom hem så beordrade han mig att ligga ner bäddad i sängen och inte vara uppe och fixa. Så han bäddade ner mig och där blev jag liggande till typ nu. Va uppe och fixade ordning barnen och packade ner Eve's matsäck. Sen kom Tony och körde iväg barnen till skola och dagis. Känner mig fortfarande konstig i huvudet, hastiga rörelser gör att ögonen inte riktigt hänger med typ. Lite smått läskigt faktiskt. Illa måendet är så där. Kan säkert ha något att göra med yrseln, vad vet jag? Så jag är med andra ord hemma idag och vilar upp mig.

Tony beordrade mig att vara sängliggandes hela dagen! Alla som känner mig vet hur jag inte kan bara ligga och slappa en hel dag. Jag måste dona lite med något för att kunna slappna av. Så Tony sa det att det va synd att han inte hade några sömntabletter för då skulle han tvingat i mig en sån för att vara säker på att jag faktiskt ligger och vilar/sover. Då det är det bäsa man kan göra när man är sjuk. Jag vet! Men jag har så svårt för det! Det finns så mycket som man faktiskt inte hinner med när man jobbar osv. Ja, ni vet..

Jag måste lära mig att slappna av lite. Men va f-n det är svårt. Jag orkar inte städa, tvätta, diska och plocka varje dag men gör det iaf för jag känner ett måste. Jag intalar mig själv någonstans att det bara måste göras. Jag stressar nog upp mig själv utan att jag vet om det.

Kanske har yrseln med stress att göra? Kan man bli yr av stress? Eller är mina måsten inga måsten utan mer ett kontrollbehov från min sida? Så kan det mycket väl vara, eller hur?

Över till något helt annat! Vädret ser riktigt trevligt ut idag. Solsken och blå himmel. Härligt för barnen som båda skulle åka skridskor idag.

Näe, nu börjar ögonen åka iväg igen, dax att bege sig till sängen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar