måndag 16 februari 2009

Periodare?

Jag är periodare, eller panikångesten kommer i perioder. Det finns perioder som jag får attacker var och varannan dag och sen finns det perioder där jag endast har några små känningar. Lika så är det med all ork och lust med saker och ting. För det mesta tar det tid för mig att komma igång med städ, tvätt och allt sånt just pga att jag helt enkelt inte har någon lust men gör det för att jag måste.

Idag är en sån dag som jag bara känner att allt är skit, jag har ingen lust med någonting. Jag är anfådd, och får kippa efter andan då och då för det känns som att jag inte riktigt får tillräckligt med luft. Jag är trött på att må skit och att låta omvärlden tro att allt är bra. För det är så jag framstår mig att vara. Jag låtsas som om allt är bra, trots att jag i själva verket mår skit.

Jag har ingen lust. Jag vill bara lägga mig ner i sängen och krypa långt under täcket och släppa alla måsten. Jag behöver semester. Komma bort. Släppa alla måsten. Slippa tvätta och städa och bara vara. Slippa känna press från alla håll och kanter, även solen har fläckar. Lika så jag.

Jag måste bita ihop och käpa på för barnens skull, dom ska inte bli lidande för att jag mår dåligt!

Ta ett djupt andetag, bit ihop och fortsätt kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar