onsdag 24 februari 2010

Är det okej att byta mobil?

Evelina ringde mig tidigare från skolan och frågade om det va okej om hon följde med Thyra hem efter skolan. Bad henne då att ringa pappa och fråga eftersom det är han som får hämta henne. Så jag skickade ett sms nyligen och frågade hur det blev, om hon skulle hem till Thyra efter skolan eller inte, så jag vet hur jag ska planera, om jag ska hämta Timi eller inte.. Fick till svar att hon skulle hem till Thyra och sen frågade hon om hon fick byta mobil med någon. VA? Nu får hon ge sig! Hon får vänta tills hon fyller år, då ska hon få en ny lur har vi lovat.
 
Vi har en hel del dyra ting som är i prio nu, Top 3 är större bil ( helst 7 sitsig), ny större soffa och en ny tv, våran platt-tv small till en morgon när jag tittade och bilden blev kolsvart men ljudet funkade. Kul att "lyssna" på tv istället för att både se och lyssna. Så nu har vi en stor klump med liten skärm. Man vänjer sig fort vid större med det är svårt att vänja ner sig om man säger så..
 
Nej, ska jag fortsätta med min städning kanske innan det lilla gossebarnet vaknar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar