tisdag 23 februari 2010

Hund till salu..

Är så jäkla less på våran hund just nu att jag nästan skulle kunna sälja honom till hlgst bjudande. Hen gnyr och gnäller och varje gång vi går ut så springer han till samma kisspöl och nosar så man får dra honom där ifrån. Får spader, han ligger och trycker med nosen mot ytterdörren eller balkongsdörren och gnyr eller små piper. Man blir störd av att höra det hela dagarna. Inte nog med det han springer hack i häl på en så fort man rör sig från ett rum till ett annat. Kåtare hund får man f-n leta efter, helt seriöst.

Här va det fullt hus igår, Eve hade två kompisar över så ni kan tänka er vilket liv det va med 3 små tjejer i huset. Dom hade uppträdande för oss, Eve har gjort en dans till en Amy Diamond låt som hon lärt ut till Jessica som sov här i helgen så dom visade upp den igår för oss alla. Dom ska visa upp den för klassen på fredag tydligen.

Jag kommer själv ihåg hur jag höll på när jag va i deras ålder, hade också en massa dansuppvisningar osv. Jag hade t o m min egna hip-hop skola med en tjej. Vi fixade t o m en lokal där vi fick träna barnen gratis i. Barnen fick betala 10 kr per gång och sista gången så köpte vi fika och så för pengarna. Lite kul faktiskt. Det roliga är att vi faktiskt hade flera stycken i våran grupp. Jag skulle aldrig köra Eve till något sådant. Fast vi ville ju vara seriösa, så vi gick runt till dom mindre klasserna och knackade på och berättade vad vi gjorde och lämnade lappar. Jag va väl i Evelinas ålder då, ca 10 år gammal. Tänk om Eve skulle göra något sånt, det skulle jag aldrig tillåta.

Jag äör nog ganska hård som förälder faktiskt, eller överbeskyddande..? Men som det ser ut i samhället nu så är det f-n inte konstigt. Det va annat på min tid faktiskt och dessutom så bodde jag i lilla Åstorp i skåne där det inte hände mycket. Så det är ju klart skillnad.

Eve tjatar om att få gå till centrum själv vilket jag inte tycker att hon har något där att göra utan mig. Ska hon ha något så är jag med och handlar det. Vill inte släppa iväg henne själv till ett stort köpcentrum för att bara gå runt. Det finns inte min världskarta. Inte som 9-åring iaf. Sen struntar jag i om alla hennes kompisar får göra det. Dom är nio år gamla bara. Det räcker med att hon har en egen mobil vilket inte ens jag hade i den åldern.

Det är mycket beslut som ska tas nu, flera i klassen har sina egna nycklar hem. Vi har pratat om det till Eve också det kan vara bra om hon har det om man inte skulle hinna hem innan hon kommit hem från skolan osv, då kan dom gå in i af. Så jag ska göra en kopia på våran nyckel och köpa ett nyckelband till henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar