måndag 15 februari 2010

En dimmig måndags morgon..

Tänkte passa på att blogga lite snabbt medan den lilla guldklimpen sover fint här brevid mig i soffan. Han har kommit in i en lite dålig sov period igen. Han har sovit ganska oroligt igen dom närmaste tre nätterna och även på dag tid. Efter två månader så borde han iaf vara van vid kaoset hör hemma med Eve och Timi som röjer. Framförallt på helgerna när dom är hemma från morgon till kväll.

Nu börjar en tuff vecka utan sötsaker för min del, det blir lördagssött för mig bara. Nu ska graviditets kilona bort, bort, bort. Jag har inga kläder som passar, måste komma i mina gamla kläder snart. Det är ett par kilon kvar kan jag säga. Suck..

Jag har inte så lätt för att gå ner i vikt pga dålig självdiciplin. Jag älskar god mat, vem gör inte det? Jag har svårt att avstå från godsaker. Tar gärna en portion extra bara för att det är gott trots att jag är mätt. Dessutom är jag kraftigt sockerberoende, men vem är inte det? Tror att dom flesta i landet är det med tanke på allt det dålda sockret som göms i all mat nu för tiden.

Ska hälla i mig dom sista dropparna av kaffet nu och hoppa upp ur soffan och slänga latmasken bakom mig. Nu är det en ny Marina som väntar..
Får se hur länge det håller dock, är tyvärr en periodare när det handlar om ändrade livsvanor. Det brukar hålla max en vecka om knappt det. Behöver någon hård j-vel som pushar och skriker på mig med pek-pinnen i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar