torsdag 25 februari 2010

Dagen sysslor mer eller mindre avklarade.

Jaha, då va vi hemma igen! Både kylen och frysen är propp fulla, det går inte in mycket mer i nån av dom, härligt! Idag blir det kyckling till middag med Quinoa och hemma gjord tzatsiki. Jag brukar göra den med Grekisk el. Turkisk yoghurt, riven gurka, olivolja, lite vitvinsvinäger, vitlök, salt och svartpeppar. Det blir galet gott. Har inget direkt recept på det tyvärr då jag brukar gå på känsla. Hade ett recept på det en gång i tiden men det är borta och sen dess har jag tagit allt på en höft.

Vilket sjå det va när vi kom till affären, först när vi skulle hämta ut en vagn med babystol på så va det någon smart nisse som hade försökt få ut en vagn genom att stoppa in en vanlig fem krona i låset och riktigt tryckt in den så den hade fastnat. Så efter att stått och försökt dra ut den med två olika tänger så lyckades vi till slut få ut den och kunde ta våran vagn. När vi skulle lämna tillbaka vagnen så va det något annat pucko som hade tryckt in en vanlig vagn bland dom med babystolar och då gick det inte att köra in den som vi hade haft, sa till hon som satt i kassan mitt i mot så hon ropade på en nisse som kom och fibblade ut vagnen så jag fick in min och kunde därmed få ut mitt leg som man måste lämna för att få en polett som passar i vagnen.
 
Imorgon blir det IKEA med Bonnie, först ska jag hem till henne för att se hur hon har det nu när hon har flyttat ihop med sin pojkvän i hans lya. Så nu hoppas jag att t-banan fortfarande går i morgon så dom inte håller på och strular med det bara för att jag ska ut och åka.
 
Idag kom det ett litet paket i brevlådan till mig. Nämligen ett fint armband & halsband med barnens namn på, Tony fick vara med på ett hörn också. Ska ta kort och lägga upp sen. Jätte fina är dom!! Det är något som ska användas flitigt, dock inte samtidigt!
 
Ska försöka hinna med att ta med mig alla barnen till centrum imorgon och fota barnen så jag får en fin gruppbild på dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar