söndag 7 februari 2010

Tvätt i stora lass..

I en familj med tre barn så blir tvättkorgen lika fort full som den blev tömd typ. Har haft min egna lilla tvättdag här hemma, så nu hänger det tvätt i hela lägenheten och tvättkorgen är snart tom, men inte så länge till. Brukar ha små tvätt dagar som jag tvättar upp allt istället för att tvätta dagligen, kan vara kul att slippa se tvätten hänga på tork vissa dagar. Dessutom får man annat att tänka på än tvätten. Visserligen så blir det några tvättdagar i veckan men det kan man stå ut med, hellre det än tvätt varje dag. Tycker att det kan vara ganska kul att tvätta, hänga och vika. Fast på egna villkor så klart.

Idag är även första dagen på väldigt länge som jag har fått Noah att sova ett tag mitt på dagen. Han är trött men kan inte slappna av och få ro till att somna, men idag lyckades han eller jag? Undra hur länge han sover? Han har sovit i snart två timmar nu.

Pratade med Evelina innan, hon hade det jätte bra. Dom hade somnat vid två, helt galet! Thyras pappa hade varit in till dom flera gånger och sagt till dom att dom skulle sova men dom smög upp och lekte hela tiden fram till två. Sen vaknade dom vid 8 igen. Snacka om att hon kommer vara trött ikväll. Ska hämta henne vid 16-16:30.

Tony tog Burre och Timi till fotbollsplanen här nere förut så Timi fick åka lite skridskor. dom har spolat den så man kan åka. Kul! Timi åkte sig helt svettig och Burre jagade. :-) Nu sitter Timi och spelar på datorn och lyssnar på "the King of pop".

1 kommentar:

  1. Hej!

    Skulle nog kunna fixa ett sådant armband åt dig, det lättaste är att du mailar mig på madebymli@live.se och gör beställningen så. Priset på ett sådant armband är 180:-

    MvH Emelie

    SvaraRadera