torsdag 4 november 2010

Barnsligt förtjust…

Jag är beroende och barnsligt förtjust i chokladbollar, det finns ingen hejd när dom står där och väntar på att bli uppätna. I detta hushållet så är det inte barnen som vill baka dom där j-kla bollarna utan det är jag – mamman i familjen. Dom är allt annat än nyttiga, kanske intalar mig själv att dom är lite nyttiga pga all havregryn som dom innehåller men smöret och sockret övertar ju dock en del. Fan! Nu ropar dom från kylen på att jag ska komma och äta upp dom, måste vara stark och stå emot.

Jag är stark, stark, stark!

Varför gjorde jag en dubbel sats igår för? Och doppade hälften i smält choklad innan jag rullade dom i kokos? Varför, varför?

th_light_chokladbollar_222

3 kommentarer:

  1. Guuuuud vad gott det låter! Det måste jag testa! Doppa kokosbollarna i choklad då! :P Mmmmums! Kramis/S

    SvaraRadera
  2. Haha,Det har du ärvt efter mig,hoppas det blir det ända iaf när det gäller choklad,,jag har en god vän här i byn som langar TOBLERONE till mig 400grammare,,ibland köper jag 4 st/100 spänn då har jag råd att frossa,, ät du det gör jag..Pussar o Kramar i massor/Pappa.

    SvaraRadera
  3. Hej Marina!

    Jag har ett jätte bra recept på chokladbollar. Dom smakar som dom riktiga man köper, dom är ljusa inte så där mörka.

    Fick receptet av Emelie, när hon jobbade på det där kafét vid Medborgarplatsen.

    Jag kan maila dig det.
    Men nu är jag på jobbet.

    Kram kram till hela familjen/LOUISE

    SvaraRadera