fredag 5 november 2010

Så upptagen får man inte vara..

Helt ärligt, man kan omöjligt vara så upptagen att man inte kan ha en liten gnutta tid att ringa och fråga hur man mår. En minut eller två har man alltid över. Man kan inte skylla på barn, jobb osv. Jag har också barn, jobb osv. Dumt att ta till barnen och jobbet som ursäkt. Det är ju du själv som väljer hur mycket du vill ha att göra, säg då inte att du inte har tid. Har man inte tid för sin familj och vänner så ska man nog ta och tänka efter lite och planera om sitt liv.

Som sagt min familj är en komplicerad familj. Detta gäller min helbror som tyvärr bor i skåne. Vi hade jätte bra kontakt förr vi stod varandra riktigt nära, dock är det inte så längre. Han har aldrig tid, skyller som sagt på jobb, att han jobbar sent sen hem äter lite, tar det lugnt och sen sover han halva dan och sen jobba igen. Han har själv valt sitt jobb och sitt liv. Funkar det inte så får han väl tänka om lite..?

FAN!

Jag kan bli lite avundsjuk på dom familjerna som man står sina syskon nära och gör allt för varandra där vänskapen och sammanhållningen hänger lika mycket på båda och inte bara på den ena som i den här familjen. Visst det finns ingen familj som är fel fri, även den finaste och bästa familjen har sina brister. Jag menar se på Kungen och deras familj – inte ens dom är felfria, även dom är människor och kan göra fel val i livet.

Idag är en sån där grubblar dag, jag kommer hela tiden på något nytt att skriva av mig på. Men nu måste jag packa allt som ska med över helgen..

Kläder, hundmat, blöjor, välling, m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar