onsdag 24 november 2010

Helt rätt….

Min lilla son gör fullkomligt rätt i när han väljer att sova mesta delen utav dagen idag. Önskar att jag också kunde göra något sånt. Framför allt en dag som idag med snökaos utanför dörren.

Vad är det som gör att dom alltid kommer så förbannat sent hit och plogar fram en väg att gå på? Förra året va det lika dant. Tony är i chock över att hur dåligt dom sköter snöröjningen här med tanke på att Tony redan fått vara ute och skotta, sanda och salta. Men det har dom inte gjort här. Märkligt hur dom olika företagen sköter sina områden.

Jag menar det va en pers att putta fram vagnen imorse när jag va ute med Buster så då kan man bara tänka sig hur tungt det är för dom äldre med rullatorer som ska försöka ta sig framåt. Dom stackarna är så svaga och veka. Nej, usch! Skärpning!

Det är bara att bita ihop och skicka ut gubbarna tidigare och eller anställa fler gubbar under vintern som kan röja. Det finns många människor som behöver lite extra pengar!

Nu måste jag se till att Noah vaknar så han hinner få i sig lite mat innan vi ska bege oss till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar