onsdag 17 november 2010

Dela med mig av min erfarenhet hittills..

Ja, då har jag testat den här krämen jag fick utskriven för min acne i två veckor och jag kan ärligt inte se något större resultat. Tyvärr.
Jag skulle smörja varje kväll och om jag inte sår något större resultat efter 2-3 veckor så skulle jag hämta ut antibiotika-tabletter som hon också skrev ut och kombinera krämen med dom. Så det ska jag göra på fredag tänkte jag.

Kan även berätta att krämen första veckan torkade ut ansiktet helt och hållet, använde en så sjukt fet kräm i hela ansiktet för att det inte skulle rasa ihop helt. Röd och irriterad va jag i hela ansiktet, klia, sved och brände. Nu är det dock bättre, körde krämen varannan dag några dagar för att jag inte stod ut med fraset i fejjan. Dessutom så sa min läkare att om jag skulle bli väldigt röd och frasig så kunde jag köra varannan dag om jag inte stod ut med det.

Tycker nästan att acnen blivit värre, eller det kanske den inte har? Det kommer nya hela tiden i takt med att några försvinner. Riktigt störande, dom är som bölder och illröda. Hur fräscht är det då? Vill inte känna mig som en finnig tonåring längre. Min akne är en form av akne cystor. En svår akne att behandla men det går.
Nu hoppas vi på att det blir bättre med dubbelbehandlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar