tisdag 16 november 2010

Tisdag.

Denna tisdag kommer mest gå i lugnets tecken. Förutom tvätt, plock och lite städ. Men mestadels lugnt. Men för mig är detta att ta det lugnt, konstigt nog.

Just nu ber jag till gud om att tvättmaskinen inte får vara sönder. Nu när jag kom in i badrummet så blinkade en röd lampa där det stod att jag skulle rengöra pumpen – vilken j-vla pump? Öppnade luckan längst ner där man kan dra ut en typ av sil och då forsade det ut massor av vatten där istället för slangen som går till avloppet. Så jag frågar mig nu vart sitter pumpen? Ska kolla upp det sen när maskinen är klar. Om den nu blir det?

Så “–Gode gud låt inte min tvättmaskin gå sönder just nu, isf se till att jag blir miljonär först! Amen”  Ja, vad mer…

Min bus unge tycks inte vilja sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar