tisdag 23 november 2010

Vad lätt man glömmer…

Under dom ca 40 veckorna som man går i väntans tider så glömmer man lätt bort det här med mensen och mensvärken.

Den kommer som en smäll på käften och man blir förvånad över hur ont det gör. Fast jag tror minsann att min mensvärk blivit värre och värre för varje barn jag fött. Kan det möjligen vara så?

Det sägs ju att efter värkarna blir värre ju fler barn man fött, jag kan säga att jag har inte känt av så mycket utav dom där eftervärkarna efter något av barnen, det har mer varit som väldigt lätt mensvärk. Lustigt. Vissa har ju lika ont som under värkarbetet innan barnet fötts.

Iaf, jag har sån j-kla mensvärk att man skulle kunna tro att det är dax att föda. Usch, vad vi kvinnor får stå ut med mycket. ;-) Och ni män klagar när ni är lite förkylda! Testa att föda barn och ha mensvärk en gång i månaden. Skulle ni testa att föda barn så skulle varje familj endast bestå av ett barn. Där skulle ni tyvärr vara smartare än oss kvinnor men det är nog enda gången också. Haha!

Nej, nu ska jag hälla i mig kaffet och vänta in Familjebostäder som ska komma och mäta fukten på väggen där skåpet med mögel stod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar