måndag 8 november 2010

Slakt och ro..

Vi har som sagt varit ute på landet hela helgen. Hur lugnt och skönt som helst. Man får sån ro i kroppen på nått sätt och hinner med så mycket, känns det som. Noah har haft stora ytor att bättra på sin gång och springer mer eller mindre nu. Fort går det.

Jag min klumpeduns lyckades slakta tummen igår när jag skulle skära kött till middagsgrytan. Halva tumspetsen skars av och blodet spruta. Gick förbi mamma i morse för att plåstra om det med nån grej som man sätter över såret så inte förband och plåster och skit ska fastna så man drar upp såret igen. Ett rejält köttsår har jag iaf. Ont som f-n gör det också, så jag är numera halvt handikappad kan man säga.

Börjar bli gammal, det vet man när man har fler än en krämpa. Jag sitter här i dax läget med….

4 krämpor. Det är illa. Tummen, handleden, brocket på övre magmunnen och ett illrött och besvärat ansikte som svider som aldrig förr. Allt tackvare krämen jag ska smörja fejjan med varje kväll för aknen. Ser ut som om jag bränt mig i ansiktet och det svider & bränner. Har smörjt in mig med försvarets hudsalva i hela ansiktet då en anna fet kräm jag har innehöll alkohol och sved ännu mer. Får se hur länge man står ut.

Vill man va fin, får man lida pin..

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat !!Om det är till någon tröst,,, så såg jag ut som jag stått på ett skjut fält när jag va i din ålder..Och nu kommer trösten,se så jag ser ut idag,,haha. Det blir bättre min vän..
    Kram/Pappa

    SvaraRadera