onsdag 21 januari 2009

Avbokat.

Har hunnit med en del idag, städat, tvättat, diskat, sovit en stund på soffan och avbokat läkartid och ett möte i morgon. Huvudvärken är dessvärre kvar fast inte lika stark, är mer öm i huvudet.

Tony kom hem på lunch också, mysigt! Även om han bara kom åt och gick igen, han tog även med sig en bit paj med vaniljsås till jobbet att ha till kaffet.

Timi och Burre myser i fåtöljen. Mina små sjuklingar. Timi är lite piggare idag. Febern kommer och går lite verkar det som, ena minuten är han kokhet och seg andra minuten är han svalare och därmed piggare. Skumt! Det är bara att hålla tummarna och hoppas att han inte får öroninflammation som han har en tendens att få så fort han är lite förkyld.

Ska väl bädda ner mig i soffan igen och ta mig en liten tupplur till. Man blir så trött och seg av att gå hemma tycker jag. Man gör samma sak dag ut och dag in för att ha något att hålla sig sysselsatt med. Jag är den som har svårt att ta det lugnt och bara ligga och slappa, blir så rastlös då, måste dona lite.

Visst passar jag på att mysa med gossen men det är inte alltid han är pigg på det. Man vet själv hur det är när man är sjuk man orkar inte ha någon som trängs och böka med en. Man vill bara vara och bli ompysslad. Precis som Timi vill. Mitt mission dom här dagarna har varit att försöka få i honom vatten och kanske en och annan matbit. Han är så smal och liten redan som det är, så det blir inte bättre av att han inte äter på några dagar. Han får allt han vill ha i mat väg nu bara han får i sig något. Han beställde korv med bröd till middag idag. Vi får se hur mycket han få i sig av det. Men man får vara glad så länge han får i sig vatten och inte blir uttorkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar