fredag 9 januari 2009

Spökar det eller är det bara inbillning?

Seriöst! Man hör massa konstiga ljud här hemma.
I morse när barnen och jag höll på att klä på oss ytterkläderna för att knalla iväg så lät det precis som om någon va i badrummet och donade. Det lät som om saker åkte i golvet osv. Lite läskigt.

Nu knarrade det till igen vid bokhyllan bakom mig.

Är det någon som hemsöker mig?
Men det verkar vara ett snällt spöke iaf och tur är väl det. Jag känner inga konstiga vibbar som i förra lägenheten vi bodde i. Usch! Den va så kall, riktigt kall. Man kände riktigt dåliga vibbar.

Från det ena till det andra som man brukar säga.
Solen skiner idag och det är t o m plus grader ute, snön börjar smälta.
Jag har hunnit med en hel del idag, dammsugit, svabbat, strykt och hängt upp nya gardiner i köket och plockat och donat lite. Har haft en del energi idag. Kan kanske bero på solen?

Har kommit fram till att jag måste ta tag i en del saker det här året. Sluta äta massa skräp och börja äta mer nyttigt. Kan inte hålla på och trycka i mig massa choklad kakor när det är den tiden på månaden och så måste jag sluta slappa, måste börja röra på mig. Utnyttja den där motionscykeln som Tony köpte, kanske gå ut på långa prommenader oftare osv. Det är inte så svårt att bli lite mer hälsosam, det handlar bara om vilja!

Vart får man den där viljan ifrån? Jag har inge vidare bra självdisiplin, tyvärr. Hur får man det? Det känns lite som att tiden inte riktigt räcker till men någonstans inombords så vet jag att det bara är skitsnack! Allt går om man bara vill, det handlar om att ta sig tid om man vill. Men frågan är när ska jag ta mig den tiden?

Sova vill jag ju göra! Det vill väl alla? Så gå upp tidigare än va jag redan gör vette sjutton om jag är så pigg på. Jag får helt enkelt ta det dom dagar som jag börjar sent och är ledig på. Japp, då börjar jag på Måndag med mitt "nya" liv säger vi. Nu återstår det att se till att det faktiskt blir så också! Jag behöver en spark i baken bara och nån som peppar mig! Peppa på mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar