onsdag 21 januari 2009

Dunk, dunk, dunk..

Somnade med huvudvärk och gissa vad jag vaknade med? Huvudvärk! Den är fin. Visst? Gick upp för att ta en ipren men kom på att dom va slut. Fan, fan, fan. Sen kom jag ju på att jag hade 2 i min sminkväska. Lyckan va gjord. Men skiten funkar ju inte. Har fortfarande ont i mitt stackars huvud trots tablett och kaffe.

Gosse-barnet mitt har fortfarande feber. Stackars liten.

Det hade tydligen varit värsta livet i trappen inatt sa Tony. Nån tant och barn hade skrikit och väsnat. Helt galet. Men jag lär ju få höra det av "skvaller-tanten" i huset också när jag går ut med Burre igen. Hon är helt otrolig. Undrar om människan någonsin sover? Hon har verkligen koll på allt och alla. Läskigt. Tur är väl att vi bor så högt upp för ju högre upp i huset du kommer desto lugnare är det. På riktigt. Från BV och upp till 2:an är det alltid bråk och livat. Farbror blå är dessutom ofta på besök, vardag som helg.

Dock så har dom som bor ovanför oss en förmåga att alltid börja banka/spika och ha sig runt 22-23 tiden. Det slår liksom aldrig fel. Undra vad dom bygger? Något stort måste det vara för dom har sågat, spikat och haft sig dom senaste åren. Helt galet! Vad är det för ett hus vi bor i egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar