lördag 17 januari 2009

Bloggbråket, skogen och infekterat finger.

Seriöst! Finns det inte viktigare och bättre grejer att skriva om än tjafset som just nu pågår mellan bloggskrivarna, Blondinbella, Katrin Zytomierska och Carolina Gynning. Tycker att det är helt sjukt att media går ut och gör världens grej av detta.

Jag tog hund och barn och gick till skogen idag. Vi gick en lång promenad och kastade boll med Burre. Min tanke med hela grejen va att försöka trötta ut både hund och barn, vilket gick sådär. Väl hemma så verkar det som att jag va den enda som blev trött.

Gjorde illa mitt finger här om dagen på jobbet. En liten reva på sidan av långfingret. Hade först plåster för att inte bloda ner alla kläder och halva Åhléns. Men jag är inte så mycket för plåster, har det mest för att inte bloda ner allt jag tar i. Så så fort det slutat blöda drar jag bort skiten, vilket har resulterat i ett infekterat sår som gör så *piiiip* ont så fort jag rör fingret. Helt galet att ett sånt litet sår kan göra så pass ont.

Slutar väl med att fingret ramlar av eller ngt? Jag kanske ska dränka det i sårtvätt och plåstra om skiten iaf. Ja så får det nog bli.

1 kommentar:

  1. Faktum är att nu skrev ju du om det också :) När något litet händer i någon av dom stora bloggarna blir det där lilla helt plötsligt jättestort, just för att dom stora bloggerskorna klättrar på varandra. Allt det här handlar om att synas i media, självklart. Vill svenska folket läsa om hur lycklig Isabella, Blondinbella, är? Nej. Svenska folket vill läsa om hennes tårar efter att Carolina och Katrin hoppat på henne. Sen när började svenska folket ägna sig åt viktiga saker? :)

    SvaraRadera