torsdag 22 januari 2009

Dålig självdisciplin

Vad hände med min självdisciplin? Jag är så jäkla dålig! Fan, fan, fan!
Tror ni jag har kommit upp på den där jäkla motionscykeln än? Nej, jag sitter ju för sjutton här! Har lämnat Eve i skolan, varit ute med Burre och sitter nu här med en kopp kaffe.

Varför har jag så dålig självdisciplin? Varför, varför, varför? Jag måste vilja och det vill jag men sen då? Jag orkar inte, jag är för slö. Näe, nu är det jag som sätter på grym musik på hög volym och hoppar upp på cykeln och trampar igång. På riktigt!

Vi köpte den inte för att den ska stå och ta upp massa plats och agera avlastningsplats för kläder och annat skräp.

Nu kör vi! Jag återkommer när jag varit duktig och svettats ordentligt.
Nu ska jag bli fit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar