tisdag 20 januari 2009

Lååång dag..

Den här dagen har varit otroligt lång och den är långt ifrån slut. Timi pendlar mellan att vara helt däckad i soffan till att vara ganska pigg och sitta i fåtöljen och prata lite. Mellan varven så passar han även på att gosa lite med Burre som också ligger utslagen i sin "säng". Han har nog ont i sina tassar som har har skrapat upp i sin hysteri över att springa efter sina bollar.

Jag har fixat och donat lite. Vill inte dra fram dammsugarn och börja städa. Skulle inte vilja att någon väsnas med den när jag är sjuk. Så vad ska jag göra för att fördriva tiden lite? Diskmaskinen är nog klar nu i o f s, kanske skulle ta och tömma den? Sen då? Slänga slänga in en maskin tvätt kanske i tvätt maskinen så vi får tomt i tvätt korgen också.

Jag är sugen på blåbärspaj. Åt en så vidrigt äcklig paj igår till fikat. Nästan så man skulle bett om att få baka en och visa hur en riktig blåbärspaj ska smaka. Ska nog springa ner till ica och köpa blåbär när Tony kommit hem från jobbet. Måste baka en riktigt knäckig blåbärspaj till efterrätt.

Satt och kollade efter nytt jobb i går kväll. Någon som söker en riktigt trevlig tjej till kontoret eller receptionen kanske? Funderar på att sadla om och lämna klädbutiken för att ta ett mån-fre, "9-17" jobb. Skulle passa mig så himla mycket bättre i o m barnen. Hinner ju knappt se dom känns det som. Så säg till om ni vet något. Jag är öppen för dom flesta förslagen! Dessutom otroligt lättlärd! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar