måndag 5 januari 2009

Nu är det snart slut..

..slut på alla dessa helger efter jul och nyår och allt återgår till det normala. Eller normala och normala, vardagen mer.

Tänkte att vi idag och i morgon ska försöka "vända" tillbaka på rytmen i våran familj. Vi har mer eller mindre blivit grymma på att sova här hemma. Barnen sover till typ 10 och då gör vi andra också det såklart. Hur skönt har inte det varit? Jag som annars har svårt att somna om efter att barnen vaknat och Tony gått upp för att låta mig sova.

Som sagt har svårt att somna om så efter att Tony gick iväg till jobbet så knallade Burre i i rummet, (dörren va på glänt) och in med Burre kom allt ljus från hallen som Tony såklart hade glömt att släcka. Burre börjar med sin jobba "tvätt" när han tvättar sig på morgonen under sängen typ under huvudet så blir man tokig av hans smaskande.

Så det va ju bara att gå upp. Som tur va fanns det en mugg kaffe kvar som fortfarande va varmt som jag tog. Ska sätta på lite mer snart men ville ju vakna först. Så när ska jag väcka barnen? Borde ju väcka dom vid 7 men kankse ska mjuk starta och vänta till 7:30? På Onsdag börjar ju skolan och dagis igen.

Tony jobbar bara halvdag idag, härligt!!

Mamma åkte in med ambulans igår kväll efter att hon fått känningar av tarmvred igen som blev dock allt starkare och starkare. Dock va det säkert 1½-2 år sen hon hade det sist. Så vi ska åka till SÖS och hälsa på henne och hjälpa henne hem om hon får åka hem idag.

Ska försöka att hinna få ner alla julgrejer och sånt idag också, börjar bli en aning trött på det nu. Dessutom så "gick" varenda j*vla lampa i båda julstjärnorna i v-rummet och den i köket samma dag, på självaste nyårsafton och jag har inte haft lust eller ork till att köpa nya och byta. Dom ska ju ändå bort snart och med snart menar jag idag.


Näe, kaffe va det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar