måndag 12 januari 2009

Huvudvärk och kaffe.

Igår gick vi massa lång promenader med Burre. Behöver jag säga att han va helt slut?
Han började dagen med att gå en långis med mig på morgonen. Sen gick Tony ut och kastade boll med honom ett tag. Eftermiddagen så gick vi hela familjen ut på en lång promenad då vi tyckte att barnen behövde röra lite på sig också så dom lugnade ner sig lite. Vi tog självklart med oss bollen så Burre sprang som en tok.

Behöver jag säga att han va helt slutkörd sen? Han gjorde inte många knop här hemma på hela kvällen. Jag tog ut honom på en kiss runda men då strosade han bakom mig mest, han brukar ligga först. Sen sista promenaden innan natten när Tony sa: Ska vi gå ut Buster? Då tittade han bara upp på Tony och tänkte säkert, lämna mig ifred nu jag vill sova!!

Han va t o m helt slut i morse, men han fick ändå gå hela vägen till dagis och hem igen då Timi inte ville åka buss för en gångs skull. Han tyckte att Burre förtjänade en lång promenad. Precis som om han inte fick tillräckligt av dom igår.

Vi har varit lite lata på senaste med att springa av honom ordentligt. Men det ska bli ändrig på det nu. Viloperioden är över nu och allvaret börjar igen.

Nu börjar kaffet göra sitt tror jag, huvudvärken börjar försvinna. Hann inte dricka kaffe innan jag lämnade barnen i morse och dricker inte jag kaffe på morgonen då kryper huvudvärken sakta men säkert fram.

Evelina va lite orolig igår kväll innan hon skulle sova för dom skulle börja på simmskola idag med klassen och hon va rädd för att killarna skulle dra dom i benen så dom kom under ytan. Så vi pratade länge med henne och förklarade att både deras fröken Kerstin skulle vara där och även tre simlärare. Dom skulle inte ha en chans grabbarna. Idag nä hon vaknade så v ahon mer peppad. Så det ska bli kul och höra hur det gick.

Fan vad klockan springer iväg. Jag har ju satt som gräns att jag ska vara borta från datorn vid nio om jag ska hinna pyssla med annat i hemmet också innan jobbet. Så det vill säga att jag måste avrunda och avsluta detta inlägg precis nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar