måndag 19 januari 2009

Söka nytt jobb?

Jag funderar starkt på att börja se mig om efter ett nytt jobb.

Vi har fått nya scheman som ska följa vart eftersom vi har kunder i varuhuset, det vill säga att vi ska vara färre på morgonen och fler under lunch och kvällar.

Ingen vecka va den andra lik, nån vecka jobbade jag bara stängning, veckan efter det slutade jag typ 18:45 varje dag. Det funkar inte. När ska jag träffa mina barn? Det gynnar ingen att jag börjar senare heller. Då Eve börjar i skolan kl 8 och Timi måste till dagis tidigt vilket fall som helst om jag börjar 12 tex.

Blir så less. Två 19 kvällar som vi har nu räcker gott och väl i veckan och inte 5. Dessutom är rasterna också schemalagda. Jag får med andra ord inte bestämma själv när jag vill gå på lunch eller fika. Hur galet är inte det då? Ska dom börja schemalägga när vi ska gå på toa också?

Jag trivs så himla bra med det här funkar inte i längden. Tänk om jag hade varit eller blir ensamstående. Hur fan skulle det då gå? Lite får dom ju tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar