torsdag 29 januari 2009

Idag gäller det!

God morgon vänner!

Hoppas att ni har sovit gott, det har iaf jag gjort. Tills jag vaknade av att Tonys mobil alarm ringde och jag puttar och knuffat på Tony och säger till honom att stänga av alarmet. Men det jag får till svars va,
-Shyyy, tyst. Viskar han.
-Nej, vakna nu Tony din mobil ringer.
-Jaja..

Alltid lika kul när hans klocka ringer för det tar en evighet innan han vaknar!

Vi åkte och storhandla igår, alltid lika kul! Älskar att stor handla, dessutom är det så skönt när man kommer hem och kyl, frys och alla skåp är fulla.

Fick ett ryck och bakade bullar också. Stog i affären och plockade på mig mjöl och socker och såg då nått nytt som kommit. Torr jäst som va snabbjäsande, behövde endast jäsa 15 min efter att man hade bakat ut den man skulle. Hur bra är inte det då om man blir sugen på typ bullar eller matbröd och inte har tid att vänta?

Dessutom behövde man inte ha varm degvätska. Man blandade ner mjukt smör med dom torra ingredienserna och sen hällde man på mjölken och sen knådar man ihop allt. Bullarna blev faktiskt helt okej. Kan vara värt att pröva om tiden inte riktigt räcker till.

Ska väl plocka och dona lite här hemma, ta en vals med dammsugarn innan jag och Timi ska iväg. Vi ska möta upp Sabbi och fika sen ska Sabbi vara med Timi medan jag ska iväg en stund.

Nu ska jag återgå till mitt kaffe och hänga tvätten som precis blev klar!
Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar