lördag 31 januari 2009

Tack för sovmorgonen!

Vaknade till över att det va så ljust i rummet och tyst i hela hemmet. Fumlar efter mobilen för att se hur mycket klockan va, men den hade dött under natten. Jag gick upp och öppnade dörren från rummet (som barnen tydligen måste ha stängt) och möts av två underbart lugna och fina barn i soffan och fåtöljen tittandes på någon film som gick på tv. God morgon mamma! Säger dom i kör.

Sätter mobilen på laddning och se till min stora förvåning att klockan är 11:05. Förstå! Barnen har låtit mig sova så länge för en gångs skull. Jag är förvånad. Har jag världens bästa barn, eller vad?

Det va inte igår som jag sov så länge. Ögonen är helt igensvullnade lika så läpparna. Ser ut som jag har gjort någon form av fyllning i läpparna och ögonen. Kanske för att jag sovit så länge? Trött är jag iaf fortfarande, men pimplar kaffe som aldrig förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar