lördag 24 januari 2009

Varför kan jag inte sova för?

Sätter mig ner här ett tag då jag dom närmaste timmarna har försökt gör mitt bästa för att somna om efter att Evelina kom in och sa att hon hade haft en mardröm. Öppnade såklart upp täcket och lät henne krypa ner. Sen dess har jag inte riktigt kunnat somna om. Hon somnade ganska omgående tryggt in igen. Snörvla, böka och stöka.

Så ja det blev inge mer sömn, gick upp och tänkte att jag skulle försöka somna om i hennes säng. Klättra upp, la mig tillrätta, men nej. Det gick inte, det va kört. Har kämpat sen drygt klockan 5 och insett att det blir ingen mer sömn för mig idag, inte förrän ikväll/natt.

Så här sitter jag med min kopp kaffe denna ruskiga, blåsiga och regniga lördags morgon och resten av huset sover sött.

Är det inte typiskt! Här sitter jag och skriver som bäst och så får datorn för sig att starta om sig själv. Då är det tur att den här sidan sparas automatiskt då och då just för att det man skrivit inte ska vara förgäves om något sånt här drabbade en. Dock han den inte spara det jag skrev om mina gummistövlar så det får vi ta någon annan gång. Nu måste jag gå och börja göra mig redo för jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar