fredag 30 januari 2009

Idag börjar jag behandlingen.

Idag börjar jag KBT internetbehandling för min panik ångest. Ska bli intressant att se hur det går. Om det blir bättre osv. Det är 10 Moduler man går igenom, va precis inne och läste första modulen. 20 A4 sidors läsning. Bara det va en pers men det gick. Även om jag helt ärligt skummade igenom det mesta pga av rastlös het. Tyvärr. Jag sitter nu och skriver ut alla sidor för att kunna läsa igenom dom igen och igen om det skulle behövas utan att sitta vid datorn.

Det va en övning också som jag skulle göra men inte gjort. Ska se till att göra den sen. Det va en hyperventilations övning. Efter varje modul så ska man svara på några frågor och skicka till sin den psykologen som man har kontakt med via nätet under KBT behandlingen.

Hade en jobbig natt med lite sömn just pga ångest attack och sen krypningar i benen. Det va ganska längesen jag hade dessa krypningar sist. Va så trött i morse. Hade glömt att ställa klockan på ringning också, men som tur va så vaknade jag prick klockan 7 när klockan vanligen brukar ringa. Så det va bara att dra sig upp och väcka Evelina. Som tur va så kom Tony hem en snabbis i morse och erbjöd sig där med att köra Eve till skolan så slapp jag gå. Så jag la mig en stund igen tills Timi vaknade.

Han va så söt när han vaknade. Jag hörde hur han tassade och kikade in i sovrummet och när han såg att jag låg så tassade han tillbaka till rummet och la sig igen. Så gulligt! Jag gick upp och då blev han överlycklig och stutsade upp ur sin säng. Han ville inte störa mig sa han. Precis som om han förstog att jag behövde vila. Gullungen!

Ska börja göra mig iordning och hämta Eve snart, vi måste åka iväg och köpa en present till hennes kompis som ska ha kalas idag. Evelina ska dit klockan 18 på middag med dessert. Förstå vad stor hon börjar bli! Middags bjudningar hit och dit! Haha!

1 kommentar:

  1. En skåning måste ju gilla Zoegas bäst :) Så jag la min röst på den!

    Jag hoppas att behandlingen fungerar bra! Här nere är allt bara bra, förrutom att min dator krashat, men en ny är beställd :) Märker verkligen hur beroendeframkallande en dator är när man är utan en...

    Förresten, jag ska till Stockholm 18 april och stannar hela helgen :)

    Många kramar!

    SvaraRadera