fredag 23 januari 2009

Vem är jag?

Jag är inte knäpp, tror jag! Skulle som sagt till läkaren idag och har varit där nu. Skulle dit för min panik ångest. Det kändes skönt att få höra att man inte va knäpp eller höll på att bli galen. Det här med panik ångest är mer vanligt än vad man kan tro. Men tacka fan för det med tanke på hur vårat samhälle faktiskt ser ut idag. Finns det verkligen någon över huvudtaget som mår bra? På riktigt? Ärligt? Alla lider kanske inte utav panik ångest.

Sen att psykiatrin inte alltid funkar som den borde gör inte saken bättre för folk som mår dåligt. Det är inte alltid som man blir tagen på allvar heller av dom som faktiskt jobbar inom psykiatrin. Det har både jag och andra jag känner erfarenhet av. Tyvärr!

Det va iaf intressant att få träffa en läkare och prata ut om mina besvär och kanske få en lösning på det hela utan medicinering, för är det något jag är emot så är det medicinering. Iaf i mitt fall. Finns det andra lösningar så tar man dom först, medicinering är inte alltid lösningen på alla problem.

På vägen hem åkte vi förbi det gula stora M:et och köpte lite mat. Skräpmat är inte det bästa om man vill bli slim om jag har förstått det hela rätt. ;-) Men va f-n det är ju fredag och helg. Andra tar till alkoholen, jag tar till skräpmat och godis. Så va det med det!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar